Προσαρμοσμένη αναζήτηση
Αρχική arrow Συνταγές arrow Δίαιτες - Δίαιτα Εξπρές arrow ΚΑΤΕΧΙΝΕΣ - Ο αντιοξειδωτικός σύμμαχος στο αδυνάτισμα

ΚΑΤΕΧΙΝΕΣ - Ο αντιοξειδωτικός σύμμαχος στο αδυνάτισμα

Έχει γραφτεί από Admin
AddThis Social Bookmark Button

Το καθημερινό άγχος, το κάπνισμα, η κακή διατροφή, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα και η επιβαρυμένη ατμόσφαιρα αυξάνουν την παραγωγή των ελεύθερων ριζών και οξειδωτικού στρες, που συνδέονται τελευταία με την αύξηση του σωματικού βάρους και λίπους. Σύγχρονες έρευνες υποστηρίζουν συνεχώς την αυξημένη πρόσληψη αντιοξειδωτικών στη μάχη κατά της παχυσαρκίας…

Τα αντιοξειδωτικά δεσµεύουν και εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, µετατρέποντάς αυτές σε µη τοξικές. Ωστόσο, πώς μπορούμε να αυξήσουμε την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού; Η απάντηση είναι απλή και όπως συνηθίζουμε να λέμε «βρίσκεται στο πιάτο μας»: εφαρμόζοντας διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά (βιταμίνη C, Ε, β-καροτένιο, πολυφαινόλες, φλαβονοειδή, σελήνιο, ψευδάργυρος, λυκοπένιο) επιτυγχάνονται:

Η παρεμπόδιση της λιπογένεσης

Η ρύθμιση των ενζύμων και των ορμονών που εμπλέκονται στη σύνθεση και το μεταβολισμό των λιπιδίων

Η μείωση του οξειδωτικού στρες των παχύσαρκων ατόμων

Ο περιορισμός της φλεγμονής, η οποία εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένη στους παχύσαρκους.

Σύμφωνα με πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα σημαντικός σε όλα τα παραπάνω είναι ο ρόλος των αντιοξειδωτικών «κατεχίνες». Οι κατεχίνες, οι οποίες είναι φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά βρίσκονται σε υψηλή περιεκτικότητα στο πράσινο τσάι, (ποικιλία Camellia sinensis).

Συγκεκριμένα, εργαστηριακές και κλινικές μελέτες σε ζώα και ανθρώπους υποστηρίζουν την αντιοξειδωτική ικανότητα των κατεχινών του πράσινου τσαγιού στο μεταβολισμό, αυξάνοντας τις καύσεις και τη μείωση του σωματικού λίπους, τόσο του υποδόριου όσο και του σπλαχνικού (κοιλιακού). Επιπλέον έρευνες έχουν δείξει ότι η συστηματική καθημερινή κατανάλωση πράσινου τσαγιού (2-3 ποτήρια) αυξάνει τις καύσεις κατά 3-4%. Η παραπάνω διαπίστωση προκύπτει και από έρευνα που διεξήχθει σε υπέρβαρους και δημοσιεύθηκε το 2002 στο Phytomedicine, όπου καταγράφηκε μέσος όρος απώλειας βάρους 4.6% και μείωση της περιφέρειας της κοιλιάς 4.5%, με την καθημερινή κατανάλωση ενός εκχυλίσματος πράσινου τσαγιού επί 12 εβδομάδες. Επιπρόσθετα, η συμβολή των κατεχινών του πράσινου τσαγιού στο αδυνάτισμα επιβεβαιώθηκε και από την έρευνα που διεξήχθη από τους Tomonori et al και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Obesity (2007), καθώς οι άνδρες που έπιναν περίπου 6 φλιτζάνια πράσινο τσάι για 12 εβδομάδες είχαν 2,5% απώλεια σωματικού βάρους, ενώ οι γυναίκες έχασαν 3 εκατοστά από την περιφέρεια της μέσης, χωρίς αλλαγή των άλλων συνηθειών τους.

Επιπλέον, η θερμογονική δράση του πράσινου τσαγιού, δηλαδή η ιδιότητά του να αυξάνει το μεταβολισμό πιθανώς να οφείλεται και στη συνεργιστική δράση των κατεχινών με άλλες φυσικές ουσίες (π.χ. καφεΐνη), οι οποίες υπάρχουν σε μικρή ποσότητα στο πράσινο τσάι. Τέλος, το πράσινο τσάι με τις κατεχίνες που περιέχει συνδυάζει τη γευστική απόλαυση με μηδενική θερμιδική αξία, ενώ το τελετουργικό της ετοιμασίας του πράσινου τσαγιού και η σύνδεσή του με την ηρεμία, συμβάλλει στην απόκτηση καλών διατροφικών συνηθειών, όπως το να καταναλώνουμε αργά τις τροφές.

Η ωφέλιμη δράση των κατεχινών του πράσινου τσαγιού στο αδυνάτισμα συνοψίζεται ως εξής:

* Συμμετέχουν στην πρόληψη του μεταβολικού συνδρόμου
* Αυξάνουν τις ενεργειακές δαπάνες
* «Καίνε» τα αποθηκευμένα λίπη ενεργοποιώντας την καύση τους κατά τον μεταβολισμό τους
* Βελτιώνουν την κατανομή του λίπους στο σώμα
* Μειώνουν το λίπος που εντοπίζεται στην περιοχή της κοιλιάς.

Γεωργία Καπώλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΜSc
http://www.care24.gr/?p=1401#more-1401

Πηγή: www.healthierworld.gr

Επόμενα >

0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια. Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει αυτό το άρθρο!

Υποβολή σχολίου
Δεν θα δημοσιευθεί

Ειδοποίησέ με μέσω e-mail σε απαντήσεις
Συλλαβισμός Συλλαβισμός

Newsletter

Το Email σας
Αποστολή εγγραφής : Εγγραφή
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο
Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία για να εγγραφείτε στην λίστα ενημερωτικών δελτίων μας. Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά. Θα μπορείτε ανά πάσα στιγμή να διαγραφείτε από αυτή τη λίστα αν δεν θέλετε πλέον να λαμβάνετε ενημερωτικά e-mail.
  • 8 + 34 =
Untitled Document

Βάλτε στα Αγαπημένα:

bookmark 
bookmark 
www.hamogelo.gr

Banner xrisima.gr

ΣΥΝΤΑΓΕΣ - ΑΝΕΚΔΟΤΑ - ΑΣΤΕΙΑ - ΛΟΓΙΑ - ΣΤΙΧΑΚΙΑ - ΠΟΙΗΜΑΤΑ - ΥΓΕΙΑ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.


Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Σύνδεση Χρήστη





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού

Καιρός

Online χρήστες

Έχουμε 963 επισκέπτες σε σύνδεση

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

xamogelo

Πέμπτη
23
Φεβρουαρίου
2012
Αθήνα
Ανατ.: 07.11
Δύση: 18.06
Νέα Σελήνη

Σήμερα Γιορτάζουν
Πολυχρόνης, Χρόνης, Πολύκαρπος
Ακολουθεί...
25/2
Ψυχοσάββατο

Τελευταίες Φωτοαγγελίες

Μαθήματα κροσέ και πλέξιμο. Felting-Wool

Μαθήματα κροσέ και πλέξιμο. Felting-Wool

πλεκτα ρουχα χειροποίητα από την  MADAME TRICOTE

πλεκτα ρουχα χειροποίητα από την MADAME TRICOTE

κλωστές και νήματα για πλέξιμο, Felting

κλωστές και νήματα για πλέξιμο, Felting

Τυχαία εικόνα

131.jpg
Πάνω